بلاگ خبری سیسوگ, رزبری پای

Louder Raspberry Pi – یک سرور مدیا خانگی متن باز مبتنی بر Raspberry Pi Zero و DAC TI TAS5805M

Louder Raspberry Pi یک سرور رسانه خانگی متن باز است. این پلتفرم مدیا در واقع یک سرور رسانه خانگی مبتنی بر رزبری پای Zero W یا Zero 2 W  و یک تراشه TAS5805M (DAC: تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال) است.

در Louder Raspberry Pi از قدرت محاسباتی Raspberry Pi Zero و قابلیت‌های پردازش صوتی Hi-Fi در تراشه TAS5805M استفاده می‌شود. همه اجزای تشکیل دهنده این دستگاه در یک قاب آلومینیومی جمع‌وجور قرار گرفته‌اند. حداکثر توان خروجی این دستگاه 25 وات در هر کانال است. این دستگاه همچنین از طریق یک آداپتور USB-C PD3.0 با توان بالای ۶۵ وات تغذیه می‌شود. این دستگاه توان جفت شدن با اسپیکرهای متوسط تا بزرگ را دارد و از وایفای و اترنت پشتیبانی می‌کند.

برد رزبری پای نسبت به دیگر بردهای سبک و جمع و جور، به دلیل توسعه و ارتقای آسان‌تر، گزینه بهتری است. برد رزبری پای Zero در عین کوچک بودن، آن‌قدر قدرتمند هست که بتواند نیازهای یک سرور رسانه خانگی را برطرف کند.

louder raspberry pi back

شاید برای شما مفید باشد: آموزش رزبری پای از 0 تا 100

اجزای Louder Raspberry Pi

  • یک کامپیوتر تک برد (SBC) – رزبری پای مدل Zero W یا Zero 2W / Broadcom BCM2835 SoC: یک هسته، 32 بیتی ARM11 با فرکانس ۱ گیگاهرتز یا Broadcom BCM2710A1 SoC: چهار هسته، ARM Cortex-A53 با فرکانس ۱ گیگاهرتز.
  • TAS5805Mکه یک تراشه DAC (تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال) از شرکت Texas Instrumentsبا آمپلی‌فایر داخلی D-Classاست.
  • اترنت Wiznet W5500 SPI Ethernet برای اتصال به شبکه.
  • یک پورت USB مدل USB-C PD3.0 برای تأمین توان و پورت سریال.
  • یک خروجی صوتی دو کاناله 22 واتی با ولتاژ ورودی ۲۰ ولت از طریق USB-PD.
  • آداپتور تغذیه با پورت USB-C که توان خروجی آن حداقل 65 وات است.
  • ریدر (IR reader).
  • دو پین برای اتصال به اسپیکر.

Louder Raspberry Pi بخشی از مجموعه دستگاه‌های مرکز رسانه مبتنی بر Raspberry Pi در پروژه Sonocotta است. این مجموعه شامل Raspberry Pi (در حال انجام) و Hi-Fi Raspberry Pi نیز می‌شود. سرور صوتی خود را می‌توانید با استفاده از Volumio، Mopidy یا هر نرم‌افزار پلیر دیگری که دوست دارید، تنظیم کنید. با این حال، سیستم عامل شما باید به گونه‌ای تنظیم شده باشد که امکان کار کردن آن با تراشه TAS5805M DAC فراهم باشد. دستورالعمل‌ها و کدهای مربوطه را می‌توانید از GitHub دریافت کنید.

قیمت این دستگاه در Tindie 35 دلار است (شامل برد اصلی و DAC). رزبری پای مدل Zero W  نیز 55 دلار قیمت دارد. در حالی که قیمت مدل Zero 2 W، 60 دلار است. اضافه کردن یک SD کارت لنوو، کلاس 10 با ظرفیت 32 گیگابایتی هم 10 دلار هزینه دربردارد. اگر می‌خواهید خودتان یک Louder Raspberry Pi بسازید، می‌توانید برای دریافت شماتیک‌ برد، طراحی PCB و اطلاعات دقیق‌تر به Sonocotta مراجعه کنید.

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *