کامپایلر Codevisionavr در مقابل کامپایلر GCC و مقایسه تخصصی آنها

کامپایلر Codevisionavr در مقابل کامپایلر GCC و مقایسه تخصصی آنها

در این مقاله ما به بررسی تخصصی دو کامپایلر Codevision و GCC خواهیم پرداخت. قابلیت اپتیمایز کد و همچنین سرعت اجرای کد ایجادشده توسط این دو کامپایلر را بررسی می‌کنیم تا راحت‌تر در خصوص برتری یکی از آن‌ها بر دیگری، قضاوت کنیم.

ادامه مطلب

پروژه ریموت کنترل 4 کاناله کاملا رایگان به همراه مستندات

پروژه ریموت کنترل 4 کاناله کاملا رایگان به همراه مستندات

ریموت کنترل 4 کاناله در مقاله‌های قبل راجع به ریموت کدلرن و نحوه دکد کردن آن به‌تفصیل توضیح داده‌ایم و سورس کتابخانه‌ی مربوط به دکد ریموت‌های مبتنی بر چیپست EV15xx را منتشر کرده‌ایم. سورس مربوطه به زبان C و برای میکروکنترلر atmeg...

ادامه مطلب

include در آردوینو

include# در آردوینو

از include# برای اضافه کردن کتابخانه‌های خارجی به برنامه استفاده می‌شود. این کار باعث دسترسی برنامه‌نویس به گروه بزرگی از کتابخانه‌های استاندارد زبان سی(گروهی از توابع از پیش‌تعریف‌شده) و هم چنین کتابخانه‌هایی که به طور اختصاصی برای آردوینو نوشته شده‌اند، می‌شود.

ادامه مطلب

define in arduino

Define# در‌ آردوینو

define به برنامه‌نویس این امکان را می‌دهد که قبل از کامپایل کردن برنامه، به یک مقدار ثابت، نامی را اختصاص دهد. ثابت‌هایی که با استفاده از define تعریف می‌شوند، هیچ فضایی از حافظه‌ی برنامه‌ی روی چیپ را اشغال نمی‌کنند.

ادامه مطلب

چگونه اعداد تصادفی واقعا تصادفی بسازیم!

چگونه اعداد تصادفی واقعا تصادفی بسازیم!

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای ساخت یک بازی یا الگوریتم رمزگذاری یا هر منظور دیگری نیاز به ساخت اعداد تصادفی داشته باشید! ممکن است فکر کنید که ساخت یک عدد تصادفی کار زیاد پیچیده‌ای نیست و با صدازدن یک تابع Rand یا تابعی مشابه آن، کار تمام می‌شود. اما عدد تولیدشده با این روش چقدر تصادفی است؟ آیا نتیجه قابل تکرار نیست؟

ادامه مطلب