رابط گرافیکی wave player

آموزش STM32 با توابع LL قسمت 34: رابط گرافیکی برای wave player

در دو قسمت قبلی در مورد ساخت wave player با stm32 صحبت کردیم، در این بخش می‌خواهیم یک رابط گرافیکی برای wave player طراحی کنیم پس با سیسوگ همراه باشید.برای نمایش اطلاعات گرافیکی مورد نظر از نمایشگر Nokia 1661 استفاده می‌کنیم ک...

ادامه مطلب

قوانین نویسندگی

شرایط و مقررات نویسندگی در سیسوگ

همان‌طور که می‌دانید سیسوگ بستری را فراهم کرده است تا تمامی افراد علاقه‌مند به علم الکترونیک و برنامه‌نویسی بتوانند علم خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. از این میان، روزانه افراد زیادی با ما مرتبط می‌شوند که درخواست نویسن...

ادامه مطلب

محافظت از خواندن برنامه در میکروکنترلرهای STM32

محافظت از خواندن برنامه در میکروکنترلرهای STM32

قبلاً از اینکه میکروکنترلرهای ARM عمده بازار میکروکنترلر ایران را به‌دست بگیرند، میکروکنترلرهای AVR برای کار مرسوم‌تر بودند و در صنعت بیشتر از آن‌ها استفاده می‌شد. این مقدمه را به این جهت گفتم که ابتدا به‌صورت مختصر بگویم که محافظ...

ادامه مطلب

امبدد لینوکس قسمت هفدهم – Linux Kernel (بخش اول)

امبدد لینوکس قسمت هفدهم – Linux Kernel (بخش اول)

با قسمت هفدهم از دوره ورود به دنیای امبدد لینوکس که دوره مقدماتی آموزش امبدد لینوکس  می باشد همراه ما باشید.در فصل قبلی در مورد بوت لودر و وظیفه اون که راه‌اندازی اولیه سخت‌افزار و لود کردن کرنل هست صحبت کردیم، حالا توی این فص...

ادامه مطلب

ماژول CAN Bus Grove با استفاده از میکرو GD32E103

ماژول CAN Bus Grove با استفاده از میکرو GD32E103

ماژول سریال CAN BUS Grove مبتنی بر ریزتراشه MCP2551 و MCP2515 است و مزیت اصلی این ماژول قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. با سیسوگ همراه باشید.  مشخصات ماژول سریال GD32E103 CAN Bus Grove: میکروکنترلر Cortex M4F تا ...

ادامه مطلب

دیباگ در STM32CubeIDE

دیباگ در STM32Cube IDE برای STM32 | قسمت چهارم آموزش STM32 با توابع HAL

در قسمت پیشین از سری آموزش STM32 با توابع HAL، در مورد ریست و کلاک میکروکنترلر و نحوه تنظیم واحد RCC توضیح دادیم. در این قسمت، می‌خواهیم نحوه دیباگ در STM32CubeIDE را یاد بگیریم، با سیسوگ همراه باشید.  بر...

ادامه مطلب

پردازش سیگنال آنالوگ به روش دایدالوس

پردازش سیگنال آنالوگ به روش دایدالوس

پیشگفتار الکترونیک آنالوگ دانشی است که نمی‌توان آن را منسوخ کرد و تا درک صحیحی از آن نباشد، قادر نخواهیم بود به‌طور صحیح و اصولی کاری را به سرانجام برسانیم.شوربختانه اشتیاق شدید جوان‌تر ها به سخت‌افزار دیجیتال رده‌بالا باعث غ...

ادامه مطلب

لیست پخش در wave player با STM32 | قسمت سی‌ و سوم آموزش STM32 با توابع LL

لیست پخش در wave player با STM32 | قسمت سی‌ و سوم آموزش STM32 با توابع LL

در قسمت قبل در مورد جزییات فرمت فایل صوتی wav و نحوه پیاده‌سازی یک wave player ساده صحبت کردیم. در این بخش می‌خواهیم یک لیست پخش به wave player اضافه کنیم، پس با سیسوگ همراه باشید.لیست پخشی که در نظر داریم به این صورت است ...

ادامه مطلب

راه اندازی نمایشگر گرافیکی 64×128 با کتابخانه U8g2

راه اندازی نمایشگر گرافیکی 64×128 با کتابخانه U8g2

در این مطلب به نحوه راه‌اندازی کتابخانه u8g2 در محیط نرم‌افزار Atmel Studio 7.0 با نمایشگر تک‌رنگ گرافیکی 64×128 با میکروکنترلر Atmeag128A خواهیم پرداخت. U8g2 یک کتابخانه گرافیکی است و برای ایجاد رابط گرافیکی بر پایه نمایشگرهای تک...

ادامه مطلب

منابع کلاک 

بررسی RCC و منابع کلاک در STM32 | قسمت سوم آموزش STM32 با توابع HAL

در قسمت پیشین از سری آموزش STM32 با توابع HAL، و نرم‌افزارهای مورداستفاده آشنا شدیم و نحوه پیکربندی پروژه‌ها را یاد گرفتیم. در این قسمت قصد آشنایی با واحد RCC در کتابخانه HAL، تشریح ویژگی‌های آن و همچنین چگونگی تنظیم و استفاده از ...

ادامه مطلب