سرو موتور

راه‌اندازی و کنترل Servo Motor در STM32 | قسمت 36 آموزش STM32 توابع LL

Servo Motor به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که می‌توان به‌وسیله آن‌ها موقعیت زاویه‌ای و یا خطی و همچنین سرعت و شتاب را کنترل کرد. Servo Motor درواقع یک موتور الکتریکی ساده است که به‌وسیله سروومکانیزم کنترل می‌شود. در قسمت‌های قبل و پس ...

ادامه مطلب

دیوایس تری Device Tree

امبدد لینوکس قسمت نوزدهم: Kernel linux (بخش سوم)

با قسمت نوزدهم از دوره ورود به دنیای امبدد لینوکس که دوره مقدماتی آموزش امبدد لینوکس  می باشد همراه ما باشید.در قسمت قبل به بررسی نحوه کانفیگ و کامپایل کرنل لینوکس برای رزبری پای پرداختیم و در این قسمت به سراغ  device tree میر...

ادامه مطلب

بررسی تخصصی GPIO در STM32 | قسمت ششم آموزش STM32 توابع HAL

بررسی تخصصی GPIO در STM32 | قسمت ششم آموزش STM32 توابع HAL

در قسمت پیشین سری آموزش STM32 با توابع HAL، اولین برنامه را توسعه دادیم و با عملیات ابتدایی GPIO آشنا شدیم. در قسمت حاضر، می‌خواهیم در مورد جزییات بیشتر از GPIO صحبت کنیم. با سیسوگ همراه باشید. در بخش قبلی در مورد تنظ...

ادامه مطلب

ارتباط OneWire

ارتباط OneWire در STM32 | قسمت 35 آموزش STM32 توابع LL

در قسمت قبلی درباره‌ی رابط گرافیکی برای wave player صحبت کردیم، اما در این بخش می‌خواهیم درباره‌ی ارتباط OneWire که بخش مهمی در دنیای الکترونیک هست صحبتی داشته باشیم.در طول این آموزش با پروتکل‌های ارتباطی مختلفی کارکردیم که هر...

ادامه مطلب

امبدد لینوکس قسمت هجدهم: Kernel linux (بخش دوم)

امبدد لینوکس قسمت هجدهم: Kernel linux (بخش دوم)

با قسمت هجدهم از دوره ورود به دنیای امبدد لینوکس که دوره مقدماتی آموزش امبدد لینوکس  می باشد همراه ما باشید.در قسمت قبلی به بررسی کرنل و ساختار فایل های آن پرداختیم، حالا در این قسمت به سراغ پیکربندی کرنل لینوکس و درایور ها می...

ادامه مطلب

GPIO

پایه های ورودی و خروجی GPIO در STM32 | قسمت پنجم آموزش STM32 با توابع HAL

در قسمت‌های پیشین سری آموزش STM32 با توابع HAL، با محیط نرم‌افزار STM32CubeIDE، پیکربندی پروژه و نحوه دیباگ آشنا شدیم. در این قسمت می‌خواهیم اولین پروژه عملی سری آموزش را انجام دهیم و به سراغ کد نویسی و استفاده از توابع HAL برویم....

ادامه مطلب

رابط گرافیکی wave player

آموزش STM32 با توابع LL قسمت 34: رابط گرافیکی برای wave player

در دو قسمت قبلی در مورد ساخت wave player با stm32 صحبت کردیم، در این بخش می‌خواهیم یک رابط گرافیکی برای wave player طراحی کنیم پس با سیسوگ همراه باشید.برای نمایش اطلاعات گرافیکی مورد نظر از نمایشگر Nokia 1661 استفاده می‌کنیم ک...

ادامه مطلب

قوانین نویسندگی

شرایط و مقررات نویسندگی در سیسوگ

همان‌طور که می‌دانید سیسوگ بستری را فراهم کرده است تا تمامی افراد علاقه‌مند به علم الکترونیک و برنامه‌نویسی بتوانند علم خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. از این میان، روزانه افراد زیادی با ما مرتبط می‌شوند که درخواست نویسندگی در...

ادامه مطلب

محافظت از خواندن برنامه در میکروکنترلرهای STM32

محافظت از خواندن برنامه در میکروکنترلرهای STM32

قبلاً از اینکه میکروکنترلرهای ARM عمده بازار میکروکنترلر ایران را به‌دست بگیرند، میکروکنترلرهای AVR برای کار مرسوم‌تر بودند و در صنعت بیشتر از آن‌ها استفاده می‌شد. این مقدمه را به این جهت گفتم که ابتدا به‌صورت مختصر بگویم که محافظ...

ادامه مطلب

امبدد لینوکس قسمت هفدهم – Linux Kernel (بخش اول)

امبدد لینوکس قسمت هفدهم – Linux Kernel (بخش اول)

با قسمت هفدهم از دوره ورود به دنیای امبدد لینوکس که دوره مقدماتی آموزش امبدد لینوکس  می باشد همراه ما باشید.در فصل قبلی در مورد بوت لودر و وظیفه اون که راه‌اندازی اولیه سخت‌افزار و لود کردن کرنل هست صحبت کردیم، حالا توی این فص...

ادامه مطلب