بلاگ خبری سیسوگ, توصیه شده, معرفی

معرفی کامپیوتر ماژول همه منظوره eSOM3735z

معرفی کامپیوتر ماژول همه منظوره eSOM3735z

اگر دنبال بردی هستید که امکانات یک کامپیوتر x86 را داشته باشد و بتوان به‌راحتی برنامه‌های کاربردی را در محیط ویندوزی با نرم‌افزارهای محبوبی مانند ویژوال استودیو و LabVIEW برای آن توسعه داد، امکاناتی مانند شبکه، وای فای، 4G،USB،GPIO و … را داشته باشد، نمونه کد و راهنماهای لازم را ارائه کند و در عین حال قابل توسعه و Open-Source باشد، کامپیوتر ماژول eSOM3735z یک گزینه عالی برای این کار است.

با سیسوگ همراه باشید.

 

کامپیوتر ماژول همه منظوره eSOM3735z

کامپیوتر ماژول همه منظوره eSOM3735z

کامپیوتر ماژول همه منظوره eSOM3735z

eSOM3735z یک پلتفرم با کاربری راحت برای توسعه محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز 10 نسخه 32 بیتی است. پکیج کامل کامپیوتر ماژول eSOM3735z، یک مینی کامپیوتر ویندوزی All-in-one محسوب می‌شود که علاوه بر برد کامپیوتری، شامل یک صفحه نمایش 8 اینچی با تاچ خازنی است و به‌تنهایی می‌تواند به‌عنوان یک محصول کامل مورداستفاده قرار گیرد. محصول در ابعاد کوچکی طراحی‌شده و قابلیت نصب آسان روی سطوح مختلف مانند دیوار، داخل خودرو، استند، کیوسک و … را دارد. این محصول به‌صورت کربرد و یا همراه با برد توسعه هم ارائه می‌شود، تا توسعه‌دهندگان بتوانند با توجه به نیاز خود محصولشان را بسازند.

پکیج کامل eSOM3735z با قابلیت نصب آسان

نمای پشتی پکیج کامل eSOM3735z با قابلیت نصب آسان

 

ویژگی های سخت افزاری

از ویژگی‌های اصلی این برد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Intel Atom® Z3735G quad core processor (2M Cache, up to 1.83GHz) with Intel HD graphics
1GB DDR3L RAM
Up to 64GB Replaceable eMMC module
Support multiple displays HDMI, MIPI-DSI interfaces
Support 16x GPIO directly programmable
Two High Speed UARTs
Flexible hardware customization using DDR3-SODIMM 204 pin connector
Industrial Temperature range from -20℃ to +85
Very quick and easy OS installation through USB disk
Windows 10 fast startup

کربرد، هسته اصلی و قلب تپنده این محصول است و از پردازنده چهار هسته‌ای اینتل با معماری x86 بهره می‌برد، که قابلیت کارایی در فرکانس 1.33 تا 1.8 گیگاهرتزی را دارد. پردازنده دارای 2MB حافظه Cache و واحد پردازش گرافیکی است. کربرد همچنین دارای 1 گیگابایت حافظه رم از نوع کم مصرف DDR3L است، و از ماژول جداشونده eMMC به عنوان حافظه دائمی استفاده می‌کند که در حالت پیش فرض 32 گیگابایت حافظه دارد (حافظه eMMC در ورژنهای 8، 16 و 64 گیگابایت هم ارائه می‌شود و به راحتی قابل تعویض است).

کربرد eSOM3735z

eSOM3735z Core با قابلیت نصب و تعویض آسان حافظه eMMC

 

سیستم عامل های پشتیبانی شده

از نکات قوت این برد به‌کارگیری eMMC با باس 8 بیتی است که باعث افزایش سرعت سیستم‌عامل می‌شود، به‌طوری‌که توانایی اجرای سیستم‌عامل ویندوز 10 با سرعت بالا را دارد که به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده است، ولی اگر به هر دلیلی نیاز به نصب مجدد سیستم‌عامل باشد، پروسه نصب و اجرای راحت و سریعی دارد، که ایمیج سیستم‌عامل، راهنمای کاربری و ویدئوهای آموزشی در اختیار عموم قرار گرفته و از طریق وب‌سایت شرکت سازنده محصول قابل دانلود است.

eSOM3735z_Resources

برنامه نویسی با ویژوال استودیو برای برد eSOM3735z

برنامه نویسی با ویژوال استودیو برای برد eSOM3735z

 

اجرا نمونه برنامه های اینترنت اشیا

از طرفی قابلیت اجرای نمونه برنامه‌های Microsoft Windows 10 IoT-Core را نیز برای این برد فراهم شده است و می‌توان نمونه برنامه‌هایی که مایکروسافت برای ویندوز آیوت کر توسعه داده روی این برد نصب کرد.

 

ویژگی های طراحی

کربرد در اندازه کوچک و مشابه یک RAM ساخته شده، به طوریکه به راحتی به برد توسعه قابل اتصال است، این ویژگی باعث می­شود تعمیر، نگهداری و به روز­رسانی سیستم به راحتی و سریع توسط کاربران انجام گردد. کربرد از طریق اسلات ­های 204 پینی به کریربرد متصل می­گردد که امکانات گسترده­ای مانند USB،Ethernet, UART  و … را در اختیار کاربران قرار می­دهد. از ویژگی­های این محصول قابلیت راه­اندازی واحدهای GPIO و I2C به طور مستقیم توسط برد است که در کمتر برد x86 دیگری وجود دارد.

ویژگی های کربرد eSOM3735z

ویژگی های کربرد eSOM3735z

به‌منظور توسعه سریع محصول مبتنی بر کربرد eSOM3735z، برد توسعه eDVK3735z به‌صورت چهارلایه طراحی‌شده که فایل شماتیک و مدارچاپی آن به‌صورت متن‌باز برای دانلود قرار داده شده و می‌تواند به‌عنوان یک راهنما برای کسانی که می‌خواهند بردی متناسب با نیاز خود طراحی کنند، باشد:

edvk3735z

مدارچاپی متن باز برد توسعه eDVK3735z

برد توسعه eDVK3735z امکاناتی نظیر ارتباطات اترنت، یو اس بی ، وایفای، سریال، GPIO و … را در دسترس کاربران قرار داده است.

امکانات جانبی برد توسعه eDVK3735z

امکانات جانبی برد توسعه eDVK3735z

برد دارای 16 ورودی خروجی همه‌منظوره GPIO است که امکان راه‌اندازی و کنترل آنها از طریق پردازنده و تحت سیستم‌عامل ویندوز وجود دارد و به‌این‌ترتیب کاربران و برنامه نویسان سیستم‌های ویندوزی به‌راحتی می‌توانند تجهیزات مختلف مانند رله و سوئیچ و … را مستقیماً کنترل کنند.

 

ویژگی های ارتباطاتی

از دیگر ویژگی‌های این برد پشتیبانی از خروجی‌های تصویر HDMI و MIPI است، به‌طوری‌که می‌توان به‌طور همزمان روی دو نمایشگر، تصاویر و سایر اطلاعات را نشان داد و این موضوع در سیستم‌های چند نمایشگری مانند صندوق‌های فروشگاهی مزیت مهمی به شمار می‌رود. یک ال‌سی‌دی 8 اینچی باکیفیت 1280 در 800 پیکسلی باقابلیت تاچ خازنی برای پکیج کامل این محصول در نظر گرفته‌شده است.

در قسمت پشت برد توسعه اسلات mPCIe تعبیه‌شده که امکان اضافه شدن ماژول 4G را دارد، سوکت سیم‌کارت نیز روی برد در نظر گرفته‌شده است و کاربران به‌راحتی می‌توانند با اتصال به شبکه 4G، اتصال اینترنت مطمئنی را برای پروژه‌های حوزه IoT داشته باشند.

نمای پایین برد eDVK3735z با امکان نصب ماژول 4G

نمای پایین برد eDVK3735z با امکان نصب ماژول 4G

 

روش تهیه و خرید

کامپیوتر ماژول باکیفیت بالا و با آبکاری طلا ساخته‌شده و تمامی قطعات به‌کاررفته در آن قابلیت کارکرد در رنج دمای صنعتی ( 20- تا 80+ درجه سانتی‌گراد) را دارد. برد توسعه به‌صورت متن‌باز ارائه می‌شود و کاربران می‌توانند آن را از سایت‌ ایسیس نیز تهیه کنند.

مجموعه ایسیس همچنین از این برد بصورت کامل پشتیبانی فنی مینماید که میتواند شما را در مسیر انتخاب و طراحی سریع محصول نهایی شما را راهنمایی نماید. این مجموعه با کادر متخصص خود خدمات متنوعی در حوزه های مختلف نیز ارائه میدهند/.

با این ویژگی‌ها این محصول می‌تواند به‌عنوان یه راه‌حل جامع برای کاربری‌های متنوعی مانند دستگاه فروش خودکار، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی، نمایشگرهای داخل کابین آسانسور، تین کلاینت، ساخت تجهیزات پزشکی، HMI و … مورد استفاده قرار گیرد، و هم‌اکنون نیز در پروژه‌های مختلفی مانند تجهیزات سد، سامانه‌های فروش و … بکار گرفته شده است.

 

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *