ساخت کنسول بازی به وسیله آردوینو و خروجی تصویر آنالوگ

ساخت کنسول بازی به وسیله آردوینو و خروجی تصویر آنالوگ

شاید تا کنون در پروژه‌هایتان قصد داشته‌اید تا خروجی تصویر آنالوگ برای مانیتور و تلویزیون داشته باشید. برای مثال خواسته باشید یک پیام یا حالت خاصی را روی تلویزیون به اطلاع کاربر برسانید. در این قسمت از پروژه های آردوینو ابتدا شما ب...

ادامه مطلب

image-prossesor-main

آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 5: ترسیم بر روی ویدئو (بخش دوم)

در قسمت چهارم از مجموعه آموزشی پردازش تصویر در پایتون، ترسیم بر روی ویدئو را شروع کردیم و یک خط و یک مستطیل بر روی ویدئو رسم کردیم. در این قسمت نیز ترسیم بر روی ویدئو را ادامه داده و اشکال دیگری را بر روی ویدئو رسم خواهیم کرد....

ادامه مطلب

آموزش STM32 به صورت رجیستری

آموزش میکروکنترلر Stm32f1 به صورت رجیستری قسمت چهارم: UART

پروتکل UARTخدایا با نام تو با یاد تو و برای تو، دوستان عزیز سلام و با عرض شرمندگی بابت تاخیر انتشار این قسمت، سرباز باشید و یا سربازیتون نزدیک بشه متوجه می‌شید که چی می‌گم.در قسمت سوم در رابطه با پروتکل UART صحبت کردیم اما...

ادامه مطلب

راهنمای طراحی بردهای فرکانس بالا

راهنمای طراحی بردهای فرکانس بالا

امروزه با افزایش فرکانس کاری سیستمهای مبتنی بر حافظه‌ در کاربردهای کم مصرف،پیچیدگی طراحی بردهای سرعت بالا و سیستمها هم افزایش یافته است.برای رسیدن به بیشترین بازدهی باید معیارهایی را در نظر گرفت که به آنها خواهیم پرداخت. برای مثال...

ادامه مطلب

image-prossesor-main

آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 4: ترسیم بر روی ویدئو (بخش اول)

در قسمت سوم از مجموعه آموزشی پردازش تصویر در پایتون با اینکه چگونه با منبع ویدئویی کار کنیم آشنا شدیم. در نهایت هم توانستیم با استفاده از وبکم فیلمی را ضبط کنیم و همان فیلم را با فرمت و ابعاد دلخواه در محل پروژه ذخیره کنیم. اما در...

ادامه مطلب

سیسوگ و ماشیناریوم در حال دیاگ کردن خودرو

آشنایی با رابط OBD2 یا دیاگ در خودرو – قسمت دوم – آشنایی با پروتکل K-Line

در قسمت قبل، با مقدماتی درباره پروتکل‌های مختلف در رابط OBD-II آشنا شدیم. همچنین آموختیم که OBD2 صرفاً یک درگاه نیست، در واقع یک interface یا رابط 16 پین است که همه‌ی پین‌های آن همزمان استفاده نمی‌شود و در خودروهای مختلف با توجه ب...

ادامه مطلب

image-prossesor-main

آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 3: نمایش و ذخیره ویدئو

در قسمت دوم از مجموعه آموزشی پردازش تصویر در پایتون با نحوه‌ی ایجاد خط روی تصویر و مشخص کردن محل آن خط آشنا شدیم. همچنین در نهایت تصویر را در محل پروژه ذخیره کردیم. اما در این قسمت قصد داریم به نمایش و ذخیره ویدئو بپردازیم.در ...

ادامه مطلب

قسمت سیزدهم : دستورات پرکاربرد و کلیدهای میان‌بر در آلتیوم دیزاینر

چرخاندن قطعه در آلتیوم به همراه دستورات پرکاربرد و کلیدهای میان‌بر | قسمت 13

چرخاندن قطعه در آلتیوم به همراه دستورات پرکاربرد و کلیدهای میان‌بر موضوع این قسمت آموزش آلتیوم دیزاینر می باشد. در هنگام طراحی استفاده از کلیدهای میان‌بر باعث افزایش سرعت در روند طراحی می‌شود. با سیسوگ همراه باشید.در قسمت دوازده...

ادامه مطلب

image-prossesor-main

آموزش پردازش تصویر در پایتون – جلسه 2: رسم خط روی تصویر

در  قسمت اول از مجموعه آموزشی پردازش تصویر در پایتون ابتدا یک سری توضیحات کلی در مورد پردازش تصویر و کاربردهای آن بیان کردیم. کمی در رابطه با نرم‌افزارها و کتاب‌خانه‌های لازم صحبت کردیم و در نهایت یک تصویر رنگی را به صورت سیاه و س...

ادامه مطلب

مقایسه تخصصی کامپایلر کیل و GCC

مقایسه تخصصی کامپایلر کیل و GCC

کیل یا gcc! از کدام برای برنامه‌نویسی استفاده می‌کنید؟ سؤال خیلی از دوستان تازه‌کار و حتی حرفه‌ای این است که کدام کامپایلر بهتر است و بهترِ از کدام‌یک استفاده کرد؟ البته لازم است یک پرانتز باز کنم و به این مهم اشاره‌کنم که همیشه ا...

ادامه مطلب