دسته‌بندی نشده

تفاوت بین پردازنده هوش مصنوعی و پردازنده عادی

پردازنده

صنعت فناوری اطلاعات در گذشته شاهد تحولات زیادی بوده است و آخرین موج در دستیابی به موفقیتهای جدید در فناوری “هوش مصنوعی” (AI) است. گفته می شود ، هیچ فناوری به همان سرعتی که AI در عصر دیجیتال در حال حرکت است ، تکامل نیافته است. اگر نگاهی به اطراف بیندازید ، تقریباً امروزه شرکت بر روی هوش مصنوعی تمرکز دارد. اصطلاحاتی مانند رباتها ، دستیاران شخصی ، یادگیری ماشین و پردازش تلفن همراه برخی از داغترین کلمات کلیدی هستند که حتما باید در مورد هوش مصنوعی بشنوید. هوش مصنوعی راننده اصلی است ، تقریباً همه چیز را تغییر می دهد ، دقیقاً مانند اینترنت چند سال پیش. آنچه دستیارهای مجازی با گوشی های هوشمند در سمت نرم افزار انجام دادند ، فناوری دستیابی به موفقیت جدید به نام پردازنده هوش مصنوعی همان کار را با گوشی های هوشمند موجود در سمت سخت افزار انجام می دهد.

 

پردازنده های موبایل روزانه به روز می شوند و بسیاری از تلفن های هوشمند که اخیراً منتشر شده اند شامل نرم افزار و سخت افزار متمرکز AI هستند ، از آیفون ها گرفته تا تلفن های Google Pixel. مایکروسافت همچنین با کمک پروژه های مختلفی مانند Project Rome و دیگران ، راه حل Intelligent edge را اعلام کرد. به نظر می رسد پردازنده های هوش مصنوعی در موبایل بزرگترین پیشرفت فناوری فناوری موبایل است. برخی از نمونه های هوش مصنوعی شامل Siri ، Google Now و غیره است. اکنون مردم از AI استفاده می کنند تا با خانواده و دوستان تماس بگیرد. امروزه تقریباً در هر صنعتی از نوعی سیستم هوش مصنوعی برای انجام کارهایی استفاده می شود که به بهبود کارایی کمک می کند. تراشه های موبایل به خصوص با شروع تراشه های جدید AI پیچیده تر و پیشرفته تر شده اند. اما AI از نظر پردازش موبایل به چه معنی است؟ و چگونه با یک تراشه معمولی موبایل تفاوت دارد؟

 

پردازنده عادی چیست؟

یکی از مهمترین قسمت های هر رایانه واحد پردازش مرکزی یا CPU است. CPU معمولاً به عنوان یک ریز پردازنده یا به سادگی پردازنده گفته می شود. همچنین از پردازنده ها در دستگاه های قابل حمل مانند تلفن های همراه استفاده می شود که به طور کلی به پردازنده های موبایل یا تراشه های موبایل گفته می شود. ایده اصلی در مورد پردازنده های تلفن همراه کاهش اندازه ، میزان مصرف برق و تولید گرما است. تلفن های هوشمند فقط از پردازنده ها استفاده نمی کنند بلکه از یک System-on-a-Chip (SoC) استفاده می کنند – یک مدار مجتمع با تمام اجزای موجود در یک تراشه. SoC همان چیزی است که یک دستگاه تلفن همراه را تعیین می کند و نه تنها باعث کاهش اندازه دستگاه می شود بلکه باعث کاهش هزینه و مصرف باتری نیز می شود. کوالکام ، سامسونگ ، هواوی ، اینتل و مدیاتک بهترین ارائه دهنده چیپست برای تلفن های هوشمند متوسط ​​با رده بالا در جهان هستند.

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *