آردوینو arduino, آموزش, رفرنس

switch case در آردوینو

switchCase در آردوینو
switch case در آردوینو همانند ساختار if، جریان برنامه را کنترل می‌کند. ساختار سوییچ این کار را با امکان مشخص کردن کدهای متفاوتی که باید در شرایط مختلف اجرا شوند، انجام می‌دهد.  به‌طور خاص، ساختار سوییچ، مقدار متغیر را با مقداری که در قسمت کیس مشخص شده، مقایسه می‌کند. وقتی‌که مقدار بررسی‌شده یک کیس با مقدار متغیر برابر شد؛ کد آن کیس اجرا می‌شود. کلمه break نیز در این ساختار وجود دارد که معمولاً در انتهای هر کیس استفاده می‌شود. بدون بریک، سوییچ تا زمانی که به بریکی دیگر یا به انتهای ساختار برسد، کدهای کیس‌های دیگر را نیز اجرا می‌کند. درواقع بریک برای خاتمه دادن به کیس استفاده می‌شود و هرگاه به این کلمه برسیم، برنامه از خط بعد از بلاک سوییچ اجراا خواهد شد. حالت اختیاری default نیز وجود دارد که اگر هیچ‌کدام از کیس‌ها با متغیر برابر نشدند، کدهای این قسمت در صورت وجود داشتن، اجرا می‌شوند. مثال: از سوییچ می‌توان به‌جای ساختار if…else نیز استفاده کرد. اما ساختار سوییچ فقط حالت تساوی را بررسی می‌کند. همچنین برای استفاده از سوییچ به‌جای if..else ، باید توجه داشت که متغیر مورد بررسی در if…else باید یکسان باشد.   نکته: اگر بخواهیم درون یک کیس متغیر اعلان کنیم، باید از براکت استفاده کنیم. مانند مثال زیر:   سینتکس (نحو):   پارامتر‌ها: Var: متغیری که مقدار آن با کیس‌های مختلف بررسی می‌شود. Label: مقداری برای مقایسه با متغیر.     منبع

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه در “switch case در آردوینو

  1. عباس رضایی گفت:

    درود بر شما
    ممنون بابت تمام نکات ریز آموزش بخصوص در بحث آردوینو یلدا که به هیچ عنوان در هیچ جای اینترنت پیدا نمیشه رایگان در اختیار بقیه گذاشتید هزار بار ممنونم
    زنده باد سیسوگ زنده باد آزادی

    1. Zeus . گفت:

      سلام و دورد بر شما
      متشکرم لطف دارید 🙂
      حمایت های شما ما رو دلگرم به ادامه مسیر می‌کنه