Comment ها در آردوینو

Comment ها در آردوینو

Comment ها در آردوینو
Comment ها در آردوینو

Comment ها در آردوینو ، خط‌هایی هستند که به خودتان یا دیگران راجع به کاری که برنامه می‌کند، اطلاع‌ می‌رساند. کامپایلر از اجرای کامنت‌ها چشم‌پوشی می‌کند. این خطوط به پردازنده ارسال نمی‌شوند؛ بنابراین روی چیپ Atmega فضایی را اشغال نمی‌کنند.

تنها هدف کامنت‌ها برای شما یادآوری یا فهم این است که برنامه‌تان چطور کار می‌کند و همچنین اطلاع‌رسانی این نکته به دیگران.

دو راه متفاوت برای کامنت کردن یک خط وجود دارد: کامنت تک خطی: //  کامنت چند خطی: /* */

 

مثال:

 

نکته:

هنگامی که دارید کد را آزمایش می‌کنید (با آن بازی می‌کنید)، کامنت کردن بخشی از کد، راه مناسبی برای حذف خط‌هایی است که ممکن است باگ‌ داشته باشند. این کار خط‌ها را در کد نگه می‌دارد، اما به صورت کامنت شده؛ پس کامپایلر از اجرای آن‌ها چشم‌پوشی می‌کند. این روش می‌تواند در یافتن مکان خطاها، یا هنگامی که خطاهای کامپایلری مرموز و نامعلوم هستند، یا برای برنامه‌هایی که مشکلی در کامپایل شدن دارند، مفید باشد.

منبع

حمایت از Yalda

خوشحال میشیم برای تداوم و کیفیت ما رو حمایت کنید.

0 نفر

پــــســنــدیـده انـد

توجه

Yalda
Yalda

علاقه‌مند به یادگیری چیزهای جدید!

دیدگاه ها

1 دیدگاه

پر بحث ترین ها

مسابقه دوم : چالش برنامه نویسی به زبان C

مسابقه اول سیسوگ (مسابقه اول: درک سخت افزار) انتقادهای زیادی رو در پی داشت تا جایی که حتی خودمم به نتیجه مسابقه...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 2 سال پیش

راه اندازی LCD گرافیکی Nokia 1661 و دانلود کتابخانه آن

LCD گرافیکی یکی از مهم ترین پارامترهای موجود در طراحی انواع مدارات الکترونیکی پیچیده و حتی ساده است ، نمایش وضعیت و...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 4 سال پیش

ریموت کدلرن و چکونگی دکد کردن آن به همراه سورس برنامه

ریموت کنترل امروزه کاربرد زیادی پیدا کرده است؛ از ریموت‌های درب بازکن تا ریموت‌های دزدگیر و کنترل روشنایی همه از یک اصول اولیه پیروی می‌کنند و آن‌هم ارسال اطلاعات به‌صورت بی‌سیم است....

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 5 سال پیش

مسابقه سوم: استخراج داده از رشته ها در زبان C

نزدیک به 5 ماه از مسابقه دوم سیسوگ می‌گذره و فکر کردم که بد نیست یک چالش جدید داشته باشیم! البته چالش‌ها...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 2 سال پیش

همه چیز درباره ریموت کنترل‌های هاپینگ

امنیت همیشه و در همه‌ی اعصار، مقوله‌ی مهم و قابل‌توجه‌ ای بوده و همیشه نوع بشر به دنبال امنیت بیشتر، دست به ابداعات و اختراعات گوناگونی زده است. ریموت کنترل یکی از این اختراعات است. در این مقاله، به بررسی امنیت انواع ریموت‌های کنترل خواهیم پرداخت....

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 5 سال پیش

مسابقه ششم: بزن میکروکنترلر را بسوزون!

بزنم میکروکنترلر را بسوزونم اونم تو  این شرایط!، طراحی مسابقه از اون چیزی که به نظر می‌رسه سخت‌تر است، باید حواست باشه...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 9 ماه پیش

آموزش قدم به قدم راه اندازی +NRF24L01

آموزش قدم به قدم راه اندازی +NRF24L01  با کتابخانه سازگار با انواع میکروکنترلرها و کامپایلرها قبل از اینکه قسمت بشه با ماژول...

رسول خواجوی بجستانی رسول خواجوی بجستانی
  • 3 سال پیش

ساخت ماینر با FPGA و ARM

چند ماهی هست که تب بیت کوین و ارزهای دیجیتال خیلی بالا رفته! چه شد که این پست را نوشتم همانطور که...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 3 سال پیش

مسابقه چهارم: کدام حلقه سریع‌تر است؟

حدود ۷ ماه پیش، مسابقه سوم سیسوگ رو برگزار کردیم و کلی نکته در مورد خواندن رشته‌های ورودی را بررسی کردیم. فکر...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 1 سال پیش

کار با ماژول تمام عیار mc60 – قسمت دوم – راه اندازی OpenCPU

در قسمت اول به یکسری اطلاعات کلی ماژول mc60 پرداختیم، با نرم افزار QNavigator کار کردیم و یک هدربرد هم برای کار...

Mahdi.h   Mahdi.h  
  • 2 سال پیش
سیـــســـوگ

مرجع متن باز آموزش الکترونیک