int در آردوینو

int در آردوینو

int در آردوینو
int در آردوینو

int در آردوینو یک نوع‌داده است که اعداد صحیح را در خود ذخیره می‌کند. integerها (اعداد صحیح) نوع‌داده‌ی اولیه برای ذخیره‌ی اعداد هستند.

در آردوینو Uno (و بقیه‌ی بردهای مبتنی بر ATMega)، یک int مقداری 16 بیتی (2 بایتی) را ذخیره می‌کند. در این حالت، محدوده‌ی نوع‌داده‌ی int، از 32,768- تا 32,767 است.(کمترین مقدار 15^2- و بیشترین مقدار 1-(15^2) )

در آردوینو Due و بردهای مبتنی بر SAMD (مثل MKR1000 و Zero) یک int مقداری 32 بیتی (4 بایتی) را ذخیره می‌کند. در این حالت، محدوده‌ی نوع‌داده‌ی int، از 2,147,483,648- تا 2,147,483,647 است.(کمترین مقدار 31^2- و بیشترین مقدار 1-(31^2) )

int، اعداد منفی را با تکنیکی به نام مکمل 2 ذخیره می‌کند. بالاترین (سمت چپ‌ترین) بیت که به آن بیت علامت (sign bit) نیز گویند، مشخص‌کننده‌ی عدد منفی است. در روش مکمل دو برای اعداد منفی، به‌جز بیت علامت، بقیه‌ی بیت‌ها معکوس می‌شوند (0 به 1 و 1 به 0 تبدیل می‌شود) و عدد حاصل، با 1 جمع می‌شود.

آردوینو کار رسیدگی به اعداد منفی را برای شما انجام می‌دهد تا عملگرهای ریاضی به شیوه‌ای که انتظار می‌رود کار کنند. با این وجود ممکن است عوارضی در کار عملگر شیفت به راست رخ دهد.

 

مثال:

 

سینتکس(نحو):

  • var: نام متغیرِ از نوع int.
  • val: مقداری که به متغیر نسبت می‌دهید.

byte در آردوینو

ثابت‌های عدد صحیح در آردوینو

منبع

حمایت از Yalda

خوشحال میشیم برای تداوم و کیفیت ما رو حمایت کنید.

0 نفر

پــــســنــدیـده انـد

توجه

Yalda
Yalda

علاقه‌مند به یادگیری چیزهای جدید!

دیدگاه ها

0 دیدگاه

پر بحث ترین ها

مسابقه دوم : چالش برنامه نویسی به زبان C

مسابقه اول سیسوگ (مسابقه اول: درک سخت افزار) انتقادهای زیادی رو در پی داشت تا جایی که حتی خودمم به نتیجه مسابقه...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 2 سال پیش

راه اندازی LCD گرافیکی Nokia 1661 و دانلود کتابخانه آن

LCD گرافیکی یکی از مهم ترین پارامترهای موجود در طراحی انواع مدارات الکترونیکی پیچیده و حتی ساده است ، نمایش وضعیت و...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 4 سال پیش

ریموت کدلرن و چکونگی دکد کردن آن به همراه سورس برنامه

ریموت کنترل امروزه کاربرد زیادی پیدا کرده است؛ از ریموت‌های درب بازکن تا ریموت‌های دزدگیر و کنترل روشنایی همه از یک اصول اولیه پیروی می‌کنند و آن‌هم ارسال اطلاعات به‌صورت بی‌سیم است....

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 5 سال پیش

مسابقه سوم: استخراج داده از رشته ها در زبان C

نزدیک به 5 ماه از مسابقه دوم سیسوگ می‌گذره و فکر کردم که بد نیست یک چالش جدید داشته باشیم! البته چالش‌ها...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 2 سال پیش

همه چیز درباره ریموت کنترل‌های هاپینگ

امنیت همیشه و در همه‌ی اعصار، مقوله‌ی مهم و قابل‌توجه‌ ای بوده و همیشه نوع بشر به دنبال امنیت بیشتر، دست به ابداعات و اختراعات گوناگونی زده است. ریموت کنترل یکی از این اختراعات است. در این مقاله، به بررسی امنیت انواع ریموت‌های کنترل خواهیم پرداخت....

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 5 سال پیش

مسابقه ششم: بزن میکروکنترلر را بسوزون!

بزنم میکروکنترلر را بسوزونم اونم تو  این شرایط!، طراحی مسابقه از اون چیزی که به نظر می‌رسه سخت‌تر است، باید حواست باشه...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 9 ماه پیش

آموزش قدم به قدم راه اندازی +NRF24L01

آموزش قدم به قدم راه اندازی +NRF24L01  با کتابخانه سازگار با انواع میکروکنترلرها و کامپایلرها قبل از اینکه قسمت بشه با ماژول...

رسول خواجوی بجستانی رسول خواجوی بجستانی
  • 3 سال پیش

ساخت ماینر با FPGA و ARM

چند ماهی هست که تب بیت کوین و ارزهای دیجیتال خیلی بالا رفته! چه شد که این پست را نوشتم همانطور که...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 3 سال پیش

مسابقه چهارم: کدام حلقه سریع‌تر است؟

حدود ۷ ماه پیش، مسابقه سوم سیسوگ رو برگزار کردیم و کلی نکته در مورد خواندن رشته‌های ورودی را بررسی کردیم. فکر...

Zeus ‌ Zeus ‌
  • 1 سال پیش

درآمد زایی به سبک پینوکیو

ما مهندسین, بخصوص مهندسین برق و الکترونیک … علاقه خاصی به طراحی و ساختن داریم علاقه زیادی به تکنولوژی , بخصوص از...

Sisoog Os Sisoog Os
  • 3 سال پیش
سیـــســـوگ

مرجع متن باز آموزش الکترونیک