آی‌سی(ISee)

پلاگین ISEE برای سایت وردپرسی شما

پلاگین ISEE برای سایت وردپرسی شما

درست ۲۹ ام مهرماه سال ۱۳۹۹ بود که موتور جستجوی آیسی را با هزار امید و آرزو معرفی کردیم (موتور جستجوی آی‌سی، از رؤیا تا واقعیت)، تقریبا چهار ساله که داریم به شکل مداوم روی این موتور جستجو کار می‌کنیم و علاوه بر اضافه کردن قابلیت های جدید، کلی چالش و باگ رو هم حل کردیم، باید اعتراف کنم که یکی از پر چالش ترین پروژه هایی که تا حالا در دست داشتیم همین پروژه بوده، البته هنوز کلی برنامه و ایده وجود داره که از همون روزهای اول شروع پروژه قصد داشتیم به اون اضافه کنیم ولی خب اینقدر مسیر پیچیده بود که هنوز به پیاده سازی ایده‌های اولیه هم نرسیدیم.

در این مقاله میخوایم در مورد چالشی ترین بخش پروژه صحبت کنیم و بعد به معرفی قابلیت جدیدی که برای فروشگاه‌ها فراهم کردیم بپردازیم. اگر شما هم فروشگاه قطعات الکترونیکی دارید، پیشنهاد می‌کنم که این مقاله رو از دست ندهید.

خزنده چیه و به چه دردی می‌خوره؟

پلاگین ISEE برای سایت وردپرسی شما

تمام موتورهای جستجو برای بروز نگه داشتن داده‌های خود، نیاز دارن که به شکل دوره ای اطلاعات رو از منابع مورد نظر جمع آوری کنن، این جمع آوری داده ها توسط نرم افزاری به نام خزنده انجام میشه که به شکل دوره ای سایت های مورد نظر رو بررسی می‌کنه و هر تغییری رو توی داده های اونها شناسایی می‌کنه و برای موتور جستجو ارسال می‌کنه.

موتور جستجو بر اساس همین داده‌ها به جستجوی کاربرها پاسخ میده، به روز بودن داده ها خیلی مهمه چون کاربر براساس همین داده‌ها تصمیم میگیره که خریدش رو از کدام فروشگاه انجام بده، ما برای بروز نگه داشتن موتور جستجو با موانع خیلی زیادی روبرو بودیم که تعدادی از اونها رو در مقاله موتور جستجوی آی‌سی سریعتر از همیشه با هم بررسی کردیم ولی خب از اون موقع تا حالا تغییرات خیلی زیادی رو پشت سر گذاشتیم.

وردپرس و ووکامرس محبوب در مارکت الکترونیکی ها!

یه آماری هست که ادعا میکنه ۴۳ درصد از محتوای ارائه شده روی اینترنت داره از طریق وردپرس ارائه میشه:

WordPress is used by 62.7% of all the websites whose content management system we know. This is 43.3% of all websites.

پلاگین ISEE برای سایت وردپرسی شما

مارکت سایت های الکترونیکی اعم از فروشگاهی و محتوایی هم از این آمار مستثنی نیست و تعداد زیادی از فروشگاه های قطعات الکترونیکی با استفاده از وردپرس ساخته شده‌اند، بر همین اساس تصمیم گرفتیم که برای سهولت خزش و البته ارائه اطلاعات آماری و فروشگاهی به مالکین سایت‌های وردپرسی، پلاگینی را توسعه دادیم که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

دغدغه کارایی و امنیت سایت

پلاگین ISEE برای سایت وردپرسی شما

برای هر مدیر وب سایتی در دسترس بودن و امن بودن سایت یکی از کلیدی ترین چیزهایی است که اهمیت زیادی دارد. برای این که توانسته باشیم این دغدغه را برطرف کنیم، ما اقدام به انتشار پلاگین به شکل متن باز و البته از طریق مارکت خود وردپرس کردیم، برای انتشار پلاگین از طریق وب سایت wordpress.org لازم به رعایت نکاتی است که علاوه بر مسائل امنیتی مساله سازگاری پلاگین با نسخه های مختلف وردپرس نیز بررسی می‌شود.

برای همین توصیه میکنیم که پلاگین را حتما از درگاه رسمی وردپرس یا از طریق خود سایت نصب کنید.

ویژگی های پلاگین ISEE

امکان ثبت خودکار فروشگاه در موتور جست‌وجوی آی‌سی

قبلا برای اضافه کردن وب سایت فروشگاهی خود به موتور جستجوی آیسی لازم بود که فرم مربوطه در سایت آیسی کامل کنید و منتظر تماس کارشناسان ما می بودید، این فرایند با توجه پیچیدگی های موجود ممکن بود بین چند روز تا یک هفته نیز بطول بینجامد اما با استفاده از پلاگین موتور جستجو دیگر نه نیاز به پر کردن فرم دارید و نه نیاز به انتظار است، تنها بعد از نصب و فعال سازی پلاگین درخواست ثبت فروشگاه خود را می توانید از طریق پلاگین دهید :))

نمایش محصولات ایندکس شده در موتور جستجو

یکی از دغدغه هایی که برای مدیر فروشگاه ها وجود داشته، عدم اطمینان از ایندکس شدن همه محصولات در سایت ISEE بوده است، از این پس به سادگی پس از تایید سایت شما در موتور جستجو می توانید لیست محصولات فروشگاه‌تان را که در موتور جستجو ایندکس شده است ببینید و اگر محصولی ایندکس نشده باشد به سادگی قابل پیگیری خواهد بود.

پلاگین ISEE برای سایت وردپرسی شما

رصد رقبا

رقابت یکی از پر چالش ترین بخش‌های فروشندگی است، برای رقابت سالم نیاز است که مدام قیمت رقبا را رصد کنیم و در صورت نیاز قیمت خود را اصلاح کنیم، انجام این کار وقتی که تعداد رقبا زیاد باشد کار ساده ای نیست انجام مداوم آن زمان زیادی را از ما خواهد گرفت، یکی از قابلیت‌هایی که پلاگین isee در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان مشاهده قیمت دیگر فروشگاه‌ها است.

پلاگین ISEE برای سایت وردپرسی شما

اضافه‌شدن نمودار نرخ کلیک فروشگاه در پیشخوان وردپرس

برای ارزیابی وضعیت فروشگاه خود در موتور جستجو isee و اطلاع از تعداد کاربری که از طریق موتور جستجو به سایت شما ارجاع داده شده اند می‌توانید از نمودار قرار داده شده در پیشخوان وردپرس استفاده کنید.

پلاگین ISEE برای سایت وردپرسی شما

نیازمندی های نصب

نیازمندی های نصب این پلاگین عبارت‌اند از:

  • داشتن وردپرس نسخه ۵.۲.۰ به بالا
  • داشتن ووکامرس نسخه ۴.۰.۰ به بالا
  • تغییر حالت لینک‌های یکتا به گزینه‌ای غیر از Plain (این مورد در نسخه‌های جدید وردپرس به‌صورت پیش‌فرض رعایت شده است)

چگونگی نصب

برای نصب این پلاگین، کافی است آن را از مخزن پلاگین‌های وردپرس به‌صورت مستقیم نصب نمایید.

*برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱. ابتدا از قسمت پیشخوان سایت خود، از بخش افزونه‌ها گزینه افزودن افزونه تازه را انتخاب کنید.

۲. سپس در قسمت جستجوی افزونه‌ها نام Isee را سرچ کرده تا افزونه استخراج محصولات ووکامرس برای آیسی را پیدا کنید.

۳. بعد از آن، بر روی گزینه هم اکنون نصب نمایید کلیک کرده و این افزونه را نصب نمایید.

۴. پس از نصب آن، روی گزینه فعال‌سازی کلیک کنید.

۵. سپس در قسمت افزونه ها، موتور جستجوی Isee را پیدا کرده، روی گزینه تنظیمات آن کلیک کنید و در نهایت، در صفحه باز شده، روی گزینه ثبت فروشگاه در سامانه آیسی کلیک نمایید.

پلاگین ISEE برای سایت وردپرسی شما

سپس هنگامی که مطابق تصویر زیر، پیغام “فروشگاه شما در موتور جستجوی آیسی ثبت شده است” روی صفحه ظاهر شود، یعنی این مرحله با موفقیت انجام شده است و سایت شما در آی‌سی فعال شده است.

پلاگین ISEE برای سایت وردپرسی شما

در ویدئو زیر مراحل نصب به طور کامل نشان داده شده است:

انتشار مطالب با ذکر نام و آدرس وب سایت سیسوگ، بلامانع است.

شما نیز میتوانید یکی از نویسندگان سیسوگ باشید.   همکاری با سیسوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *